Nu sammanställs resultaten av årets hyresgästenkät
Ett stort och varmt tack till alla som tog sig tid att svara på årets hyresgäst- eller miljöenkät! Alla synpunkter är alltid väldigt värdefulla för oss. De hjälper oss att bli ännu bättre.
Ett stort och varmt tack till alla som tog sig tid att svara på årets hyresgäst- eller miljöenkät! Alla synpunkter är alltid väldigt värdefulla för oss. De hjälper oss att bli ännu bättre.
Svarsfrekvensen på den stora hyresgästenkäten är den högsta någonsin, 64,1 procent – nästan fyra procentenheter över förra året. Det visar på ett starkt engagemang från dig som hyresgäst och det ger oss ett tillförlitligt material att jobba vidare med.
Vi får goda betyg i årets hyresgästenkät även om produktindex gått ner lite mot föregående år. Det samlade betyget på kundnöjdhet, så kallat serviceindex, har fortsatt uppåt för sjunde året i rad. Även betygen som rör trivseln i kvarteret och området är bättre än senast. Vi kan inte annat än att konstatera att många hyresgäster är väldigt nöjda med sitt boende hos oss.
Från miljöenkäten kan vi se att du som hyresgäst tycker att det är viktig att bo hos en miljömedveten hyresvärd. Det tar vi på fullaste allvar i vårt miljö- och klimatarbete. En stor andel av våra hyresgäster tycker att vi ger förutsättningar till att bo och agera miljövänligt, där vi även fortsättningsvis kommer att fokusera på hållbart resande, avfallshantering och trivsamma utemiljöer. Hälften av hyresgästerna har svarat, och resultatet visar att fler upplever att det är lättare att leva miljövänligt i sitt hem.
Vad sker nu?
Det finns nu oerhört mycket material att borra i och se över vad vi kan förbättra, ett arbete som vi nu drar i gång. Vi kommer att återkoppla resultatet nedbrutet för alla våra lokala områden lite längre fram och inte minst kommer vi att detaljstudera enkäterna för att landa i vad som kan förbättras. Åter igen stort tack för ditt engagemang!
Lite kort fakta hyresgästenkäten:
I parentes resultaten från 2023.
Svarsfrekvens: 64,1% (60,4%)
Serviceindex: 80,9% (80,8%)
Produktindex: 76,4% (76,6%)
Serviceindex
Inom serviceindex ställs frågor om frågor om; Ta kunden på allvar, Trygghet, Rent och snyggt samt Hjälp när det behövs.
Produktindex
Inom produktindex ställs frågor om; Lägenheten, Allmänna utrymmen samt Utemiljön.