Bredband och tv

Din lägenhet är utrustad med ett öppet fibernät med hög kapacitet. Via fibernätet kan du beställa digitala tjänster inom tv, telefoni och internet från ett flertal olika leverantörer.

Med Familjebostäder bor du i ett hem utrustat med öppet fibernät.

Du ansluter till nätet via mediaboxen, som oftast sitter i vardagsrummet. För att se vilka tjänsteleverantörer som finns och beställa en tjänst i nätet, besök www.framtidensbredband.se. Oavsett leverantör har du utan kostnad tillgång till bas-utbudet som ger dig ett tv-paket med tio kanaler.

Eftersom sändningarna i fibernätet är digitala behöver du beställa en tjänst från en tv-leverantör och installera en IPTV-box för att kunna ta emot tv-sändningar. IPTV-boxen levereras av den tjänsteleverantör du väljer.

Har du problem med din tjänst (tv/bredband/telefoni) – kontakta din tjänsteleverantör.

Behöver du felanmäla din kostnadsfria BAS-TV tjänst från iTux? Kontakta deras kundservice på 0751-79 20 05.

Har mediaboxen, kabellister eller vägguttag som är fastmonterad i din lägenhet trillat ned eller blivit skadad – gör en serviceanmälan via HemmaHos.